Bring naturen ind i hjemmet

Jeg har den seneste tid oplevet en øget interesse for rå møbler – altså møbler med et råt look. Dette har længe haft min interesse, da jeg føler en del af det smukke ved træmøbler er det naturlige, som man ikke opnår ved behandlede møbler. Der er mange måder, hvorpå du kan bringe naturen ind i dit hjem, det handler blot om at holde et åbent sind og ikke kun bevæge dig ned i de store møbelkæder, såsom IdeMøbler og Ikea.

Omgivet af naturen

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg holder meget af naturen, hvilket måske skyldes min opvækst på landet – hjemme i Jylland, med skov og marker som nabo. Jeg sætter derfor også meget pris på at være omkring naturens elementer og bringer en stor mængde af natur ind i min bolig, da det simpelthen gør, at jeg føler mig godt tilpas.
Jeg har heldigvis forholdsvis nemt ved at bringe naturen ind i hjemmet, da jeg jo selv laver mine møbler. En bolig kræver dog ofte lidt mere end blot møbler, hvorfor jeg prøver at bringe flere elementer ind i boligen. En måde hvorpå jeg gør dette, er ved at bringe forskellige naturgenstande med hjem fra mine ferier.


Naturgenstande fra ferier

Jeg rejser sjældent, men når jeg gør det, sætter jeg pris på at have et evigt minde. Nogle tager billeder eller bringer en mindre souvenier med hjem til amagerhylden, men jeg kan bedre li at finde nogle naturlige elementer.
For mange år siden besøgte jeg Grønland og bragte et sælskind med hjem, som sidenhen har haft sin faste plads på min yndlingsstol i hjørnet. Hver gang jeg sætter min i den bliver jeg således bragt tilbage til en slædetur henover isen iført et varmt sæt tøj af sælskind.
For kort tid siden var jeg en tur i Harzen med familien, hvor vi en af dagene besøgte en drypstenshule. Det var en helt unik oplevelse og en af dem jeg altid ville mindes. Jeg valgte derfor at købe et par sten med hjem fra souveniershoppen, som pynter fint hjemme på min hjemmelavede kommode.
Mulighederne er mange, men du skal være opmærksom på hvad du bringer med dig hjem. Skind skal eksempelvis være ordentligt behandlet, før du må tage det ind i Danmark. Tjek derfor reglerne inden du erhverver dig naturgenstande fra udlandet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Stå selv for opvarmningen af dit hus

En trailer er god at have ved hånden

Nyt badeværelse